• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 900 060 133 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Igualtat
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
    • Esp
Relació entre l'escola bressol i les famílies
February 1, 2024

La relació entre l’escola bressol i les famílies: un vincle necessari i enriquidor

  • cgarcia
  • 1756 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Infància, Projectes

Parlem de l’escola bressol i les famílies. Són dos agents educatius que han de treballar de manera coordinada i complementària, per oferir als infants una educació de qualitat.

La família és el primer context educatiu dels infants, on reben l’afecte, l’atenció i els estímuls necessaris per al seu creixement. Així doncs, una bona relació entre l’escola bressol i les famílies és un vincle necessari i enriquidor que afavoreix el desenvolupament integral dels nens i nenes i que contribueix al seu benestar i aprenentatge.

Per aquest motiu, s’ha de crear i fomentar un clima adequat d’enteniment i de cooperació. Amb ell, les famílies podran percebre que són importants, que s’escolta la seva veu, se les té en compte i, que, per tant, ambdós entorns educatius són clau en el desenvolupament harmònic dels infants.

Amb la publicació del nou Decret d’Educació Infantil 0-6 es potencia aquesta relació. La base és l’acompanyament a l’infant de manera conjunta, en un exercici de corresponsabilitat, coherència i compromís comú i que treballi en la formació d’una comunitat educativa.

Per aconseguir aquest objectiu, primer de tot és important facilitar un bon acolliment al centre, ja que per molts nens i nenes l’estada a l’escola serà la seva primera experiència de socialització fora del marc familiar.

CONSTRUINT LES RELACIONS ENTRE L’ESCOLA BRESSOL I LES FAMÍLIES

Per construir una bona relació, és important que es duguin a terme les següents accions:

  • Fomentar la comunicació: a través d’un diàleg constant i efectiu. Això es pot fer a través de reunions, converses informals, o altres mitjans, informant-los del seguiment i evolució educativa dels nens i nenes, escoltant les seves inquietuds i suggeriments i establint així un vincle de confiança.
  • Respectar les diferències: les famílies són diferents, i és important respectar les seves creences i valors.
  • Promoure la participació: han de sentir-se convidades a participar. Això es pot fer a través de col·laboracions, voluntariat, o altres formes de participació.

BENEFICIS DE CREAR AQUESTS VINCLES ENTRE FAMÍLIES I ESCOLES

A continuació, detallem alguns dels beneficis d’una bona relació entre les famílies i l’escola bressol:

  • Un millor desenvolupament dels infants: es beneficien d’un entorn educatiu quan es treballa conjuntament. Això els ajuda a sentir-se segurs i acollits, i els permet desenvolupar-se al màxim de les seves capacitats
  • Una major satisfacció per part de les famílies: senten que tenen un paper actiu en l’educació dels seus fills i filles i estan més satisfetes amb l’escola bressol.
  • Una millor qualitat de l’educació: es pot oferir una millor qualitat educativa quan es treballa estretament. Això es deu al fet que aquestes poden proporcionar informació i suport que ajuda l’escola a adaptar-se a les necessitats individuals dels infants.

En conclusió, l’escola bressol i la família són dos agents educatius que han de treballar de manera coordinada i complementària, per oferir als infants una educació de qualitat, que els permeti desenvolupar-se plenament com a persones.

El vincle ha de ser, finalment, un vincle de coherència, on es comparteixin uns valors, uns objectius i unes pautes educatives, que donin als infants un marc de referència clar i estable.

Rosa Garcia Roura. Educadora infantil i membre de l’equip de Comunicació i Innovació pedagògica de Cavall de Cartró.

escoles bressol municipalsfamíliesinfantsnenesprojecte psicopedagògic
Previous Post La importància de l’educació als Objectius de l’Agenda 2030
Next Post Promoure l’autonomia dels infants de 0 a 3 anys: un camí cap al desenvolupament

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

900 060 133

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • Contes per la coeducació des de la primera infància a les escoles bressol
    Contes per a la coeducació: igualtat i

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de privacitat | Política de Cookies
Integritat i Conducta | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus