• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 937 793 305 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
    • Esp
La mirada i acompayament adult de l'infant
January 21, 2022

La mirada vers l’infant

  • cgarcia
  • 1929 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Projectes

El paper reflexiu de l’adult amb l’infant és vital per al desenvolupament i l’aprenentatge dels nens i nenes.

Reflexionar sobre quin és el paper de l’adult amb l’infant és vital per acompanyar-lo en el seu desenvolupament i aprenentatge.

Una bona observació, i posterior documentació, ens permet posar en valor la tasca educativa, i deixar constància de manera visual i escrita de les propostes realitzades. Aquesta eina imprescindible ens permet donar visibilitat als seus processos d’aprenentatge, i veure i observar què ha funcionat i allò que es pot millorar a través de l’anàlisi de les pràctiques educatives.

Així, l’observació ens ajuda a disposar d’informació sobre els comportaments i les actuacions dels infants, i la documentació ens permet fer visibles els seus processos i la relació que tenen amb els altres i amb l’entorn.

 

La mirada i actitud de l’adult sempre ha de fer-se des d’un acompanyament respectuós.

 

Per fer un bon acompanyament i una acurada observació, la mirada i actitud de l’adult sempre ha de fer-se des d’un acompanyament respectuós. Cal entendre que l’infant és un ésser competent, amb curiositat i desitjos d’aprendre, amb drets i amb capacitats.

És necessari acompanyar-lo sense dirigir l’acció, implicant-nos-hi emocionalment, reconeixent els seus sentiments i les seves emocions i posant-hi paraules. L’observació ha de ser atenta i cuidada, intervenint en els moments adequats, aquells en què l’infant ens busca amb la mirada, o en aquells en què cal resoldre alguna situació o necessitat.

L’ATENCIÓ PERSONALITZADA PER PROPORCIONAR SEGURETAT A L’INFANT

Hem d’oferir-li una atenció personalitzada, tenint en compte el seu ritme i les seves necessitats. Una personalització de la relació que hi té l’adult proporcionarà a l’infant la seguretat necessària perquè faci el seu progrés.

Sabem que els nens i les nenes construeixen els seus propis aprenentatges a partir de les interaccions que fan amb l’entorn, i és per això que els hem d’oferir els reptes i els ajuts que necessitin, per tal que aprengui i es desenvolupin de manera harmònica. D’aquesta manera facilitarem espais i materials per a la indagació i la creativitat que puguin donar resposta a la seva curiositat natural i promoure les seves competències emocionals, socials i cognitives.

EMOCIÓ I LLIBERTAT DE MOVIMENTS, PILARS CLAU EN L’ACOMPANYAMENT RESPECTUÓS

Per acompanyar l’infant cal ser-hi presents emocionalment, ja que és fonamental que ens tinguin a prop per sentir el nostre afecte i respecte, des de la singularitat de cadascun, i des de la confiança plena en les seves possibilitats de desenvolupament i creixement.

En aquest clima, és imprescindible propiciar la llibertat de moviments i la conquesta de l’autonomia, basada en la seva mateixa iniciativa. Se’ls ha de proporcionar espais i materials com estructures de moviment, túnels, amagatalls o canviadors Pikler, així com també oferir-los temps per guanyar confiança en les seves capacitats. En aquest sentit, la cura atenta de cada acció és vital.

 

És imprescindible propiciar la llibertat de moviments i la conquesta de l’autonomia, basada en la seva mateixa iniciativa.

 

També és clau entendre que els nens i les nenes construeixen els seus propis aprenentatges a partir de les interaccions que fan amb l’entorn. És important preparar la zona amb propostes i materials pensats per afavorir el desenvolupament de les seves capacitats i reconèixer-les, confiant en les seves possibilitats de descoberta espontània a través del joc, la manera natural que tenen de desenvolupar-se i conèixer el món on viuen.

Així doncs, gràcies a un acompanyament respectuós i a un entorn que vetlli pel benestar i les relacions de qualitat, s’afavorirà el desenvolupament harmònic dels nens i les nenes durant els seus primers anys de vida.

Rosa M. Garcia Roura està especialitzada en comunicació i innovació pedagògica i és integrant de l’equip de comunicació de Cavall de Cartró.

famíliesinfantsmetodologia educativanenesnensprojecte educatiureflexió
Previous Post Fem formació per millorar i innovar en la tasca educativa i pedagògica
Next Post El 32% de les escoles bressol Cavall de Cartró ja disposen del distintiu Escola Verda

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

937 793 305

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • Ús de pantalles durant la primera infància 0 a 3 anys
    L’ús de les pantalles durant la prime

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de protecció de dades | Política de Cookies
Integritat i Conducta | Info clients | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social | Info clients

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus