• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 937 793 305 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Quiénes somos
    • Visión, misión y valores
    • Compromiso Social
    • Calidad y medio ambiente
    • Prevención del Covid-19 en las escuelas infantiles
  • Escuelas infantiles
    • Mapa de centros
    • Cómo trabajamos
    • Protagonistas
      • Los niños y niñas
      • Familia-Escuela
      • El equipo educativo
    • Nuestra cocina
    • Proyectos
  • Cocina y ocio
    • Mapa de centros
    • Ocio
    • Nuestra cocina
      • Educación en valores
      • Seguridad alimentaria
      • Nutrición y Dietética
  • Otros Servicios
    • Soporte a la alimentación y el descanso
    • Apoyo a las NEE
    • Espacios globales
    • Transporte escolar
  • Enviar CV
  • Contacto
  • Blog
  • Esp
    • Cat
Els infants i la natura. Beneficis d’apropar-los a l’entorn natural
enero 25, 2023

Los niños y la naturaleza: los beneficios de acercarlos al entorno natural

  • cgarcia
  • 167 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Proyectos

La nostra societat està cada cop més desconnectada del medi natural. Per aquesta raó, apropar la natura als nens i nenes que viuen en entorns urbans és clau per afavorir el seu desenvolupament i responsabilitat cap al medi ambient.

Els infants necessiten estar en contacte amb la natura per desenvolupar-se de manera integral.

Dins del món que els envolta, tenen una atracció innata per tot allò que en forma part, siguin plantes, animals, rius o muntanyes. Propiciar el contacte amb l’entorn natural pot ajudar a fomentar la creativitat, l’entusiasme per descobrir i el joc espontani, gràcies a les múltiples situacions d’aprenentatge vivencial que ens ofereix.

Els espais i materials naturals, menys estructurats, ofereixen més oportunitats per a la creativitat i el joc lliure i es configuren com a elements essencials pel desenvolupament intel·lectual i per la capacitat de concentració.

 

EL TRASTORN PER DÈFICIT DE NATURALESA

Per contra, la manca de contacte amb la natura, provocada, en part, pel creixement demogràfic i la saturació de les ciutats, cada cop menys verdes, pot esdevenir un factor de risc per a determinades malalties, tant físiques com mentals.

Actualment, els professionals de la pediatria, la psicologia i l’educació parlen del Síndrome Trastorn per dèficit de naturalesa, que afecta infants que en viuen allunyats i que es manifesta en forma d’estrès, trastorns d’aprenentatge, hiperactivitat o obesitat.

És necessari, per tant, profunditzar en la necessitat de recuperar-ne el contacte i gaudir dels seus beneficis relacionats amb el desenvolupament cognitiu, emocional i físic.

Així mateix, el compromís i el respecte pel medi ambient són actituds que s’adquireixen sobretot durant la infància, per la relació propera i positiva que es crea amb l’entorn.

 

CONSTRUIR INTERACCIONS ENTRE ELS INFANTS I LA NATURA

Per fomentar que això passi s’ha de reconstruir la interacció entre els infants, l’aire lliure i els espais naturals. El paper de l’adult en aquest procés ha de ser el de model i guia, convertint-se en un potent agent del canvi, promovent els coneixements, les habilitats i les actituds perquè més endavant els nens i nenes es puguin comprometre amb el món d’una manera responsable.

Algunes activitats perquè coneguin l’entorn natural poden ser, per exemple:

  • jugar amb sorra o aigua
  • recollir fulles seques a la tardor
  • recollir mores o bolets
  • fer un ninot de neu
  • observar els ametllers florits
  • plantar llavors
  • observar el canvi de les estacions
  • criar cucs de seda, anar a veure el mar
  • observar els arbres, animals i insectes que veiem
  • explicar d’on provenen els aliments
  • fer sortides a la natura per fomentar les activitats a l’aire lliure
  • i moltes més opcions…

Cal un canvi dràstic en la nostra manera de pensar i d’actuar, replantejar-nos la manera com ens relacionem els uns amb els altres i de com interactuem amb els ecosistemes que sustenten les nostres vides.

Els conceptes d’infància i natura han de recuperar la seva connexió, necessària i innata en l’ésser humà, perquè els nens i les nenes s’hi identifiquin i desenvolupin la seva estima cap a ella.

 

escuelas verdesmateriales naturalesnaturalezasalir a la naturalezasostenibilidad
Previous Post Consejos para comprar juguetes para niños y niñas de 0 a 3 años
Next Post Carnaval y escuelas infantiles. Cómo incorporar la tradición en la cotidianidad del 0-3 años

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

937 793 305

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró somos una empresa de servicios educativos con más de 15 años de experiencia en el sector, creada con la finalidad de acompañar a los niños, a los adolescentes y a sus familiar en su desarrollo educativo, emocional y social.

Somos expertos en la gestión de escuelas infantiles municipales, cocina escolar y ocio educativo.

Nuestro blog

  • Ús de pantalles durant la primera infància 0 a 3 anys
    El uso de las pantallas durante la prime

Servicios Educativos Cavall de Cartró. Gestión de escuelas infantiles municipales.
Aviso legal | Protección de Datos | Política de Cookies
Integridad y Conducta | PRL | Declaración de Igualdad y Resp. Social | Info clientes

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus