• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 900 060 133 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Igualtat
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
    • Esp
Llenguatge musical a la primera infància
November 3, 2022

El llenguatge musical a la petita infància

  • cgarcia
  • 2280 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Infància

La música incideix d’una manera natural en els aspectes cognitius, motrius i emocionals de les persones i és per això que aquesta esdevé molt important en el desenvolupament dels infants.

La música és, segons la seva definició tradicional, l’art de combinar els sons successivament i simultàniament, amb ordre i equilibri, dins un temps determinat.

És un element que trobem present al llarg de la nostra vida, formant part de la nostra cultura i de la nostra societat. Vivim envoltada d’ella i hem de gaudir-la, però també l’hem d’aprendre a utilitzar amb l’objectiu d’extreure benefici de tot allò que ens pot aportar, no tan sols a nivell intel·lectual sinó també a nivell emocional.

Els estudis sobre l’escolta musical confirmen que els infants, entre les 24 i les 30 setmanes de gestació, ja escolten i senten les vibracions sonores de l’interior i l’exterior del cos de la seva mare, i evidencien que durant el primer any de vida analitzen els estímuls sonors, i se senten atrets pels canvis de les estructures harmòniques i rítmiques, predisposant-se a aprendre-les.

En general, els estudis destaquen que els estímuls musicals constitueixen un aliment per al cervell, i que la sensibilitat que desenvolupen els nens i les nenes té efectes positius sobre la concentració, l’atenció i la memòria.

La música l’entenem com un llenguatge i, per tant, serveix per comunicar-nos i per expressar-nos.

Posar totes les eines que tinguem a l’abast és fonamental perquè els infants se submergeixin en aquest llenguatge d’una forma natural i perquè ho facin des de vessants ben diverses, des d’una actitud d’escolta, d’observació, de provocació, d’entusiasme i d’emoció.

Per fomentar-ho, l’audició musical ha de formar part de la quotidianitat de l’escola bressol. Per això és molt important tenir cura dels materials i les propostes que oferim i que han de permetre escoltar música diversa, en diferents moments i amb múltiples finalitats.

D’aquesta manera ens pot ajudar a crear moments de calma i de relaxació, per trencar el ritme d’una activitat a una altra, però també ens ha d’ajudar a afavorir molts moments d’atenció i aprenentatge.

Amb la música podem aprendre, podem descobrir i podem créixer. Perquè això passi, hem de deixar que els nens i les nenes juguin, explorin i experimentin amb aquest llenguatge i l’adult haurà d’estar al seu costat per acompanyar-los.

INTRODUÏM EL LLENGUATGE MUSICAL A L’ESCOLA BRESSOL

L’audició musical ha de formar part de la quotidianitat de l’escola bressol; ens pot ajudar a crear moments de calma i de relaxació, però també a afavorir moments d’atenció i aprenentatge.

Actualment, els seus beneficis s’utilitzen també com a teràpia per tractar dificultats de diversos tipus, relacionades amb els aspectes motor i comunicatiu. L’ambient sonor-musical constitueix una part important en l’afavoriment del desenvolupament i l’equilibri de les persones. Mitjançant l’aplicació de diferents tècniques, les teràpies musicals procuren l’estimulació mitjançant l’enriquiment de l’ambient sonor que ens envolta.

En conclusió, podem dir que la música forma part de nosaltres, fins i tot abans de néixer i, per tant, és essencial introduir-la durant els primers anys de vida, ja que és una eina que potencia el creixement cognitiu, social, motriu, emocional i del llenguatge.

Infànciamúsicaprojecte educatiuprojecte psicopedagògic
Previous Post Les relacions emocionals, claus en el procés de familiarització a l’escola bressol
Next Post Consells per comprar joguines per a nens i nenes de 0 a 3 anys

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

900 060 133

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • El moment dels àpats a l’escola bressol una oportunitat educativa i afectiva a la petita infància
    El moment dels àpats a l’escola bress

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de privacitat | Política de Cookies
Integritat i Conducta | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus