• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 900 060 133 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Igualtat
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
    • Esp
Com posar límits a la petita infància
July 10, 2024

Els límits a la primera infància i com establir-los

  • cgarcia
  • 1049 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Infància

Establir límits als infants és essencial, perquè proporcionen un sentit de seguretat, previsió i orientació.

La primera infància és una etapa crucial que impacta significativament en el desenvolupament de les persones ja que, durant aquests primers anys, és quan s’aprenen les habilitats bàsiques que ens acompanyaran tota la vida.

En aquest sentit, una de les tasques fonamentals dels adults de referència és saber establir límits clars i consistents, i fer-ho de manera efectiva resultarà clau per al desenvolupament emocional, social i cognitiu dels infants.

Per aconseguir-ho, és important explorar la importància de treballar els límits i conèixer algunes de les estratègies que es plantegen a continuació.

 

Per què són importants els límits?

Els límits són fonamentals perquè proporcionen un sentit de seguretat, previsió i orientació.

A través d’aquests, si són clars i consistents, els nens i nenes aprenen a comprendre allò que el seu entorn espera d’ells, a regular les pròpies emocions i comportaments, i a internalitzar normes socials importants.

A més, establir-los de manera adequada i comprensible ofereix l’oportunitat de desenvolupar habilitats d’autodisciplina i autocontrol, fonamentals per al seu benestar emocional i social al llarg de la vida.

 

5 estratègies que podem utilitzar per treballar-los durant la primera infància

  • Consistència i claredat. Els límits han de ser comunicats de manera clara i consistent. Els adults que en tenen cura han d’establir expectatives realistes i comprensibles, i han de ser coherents en l’aplicació de regles i conseqüències.
  • Empatia i respecte. És crucial abordar l’establiment de límits des d’una posició d’empatia i respecte. Reconèixer i validar les emocions mentre s’estableixen límits els ajuda a sentir-se escoltats i compresos, enfortint la relació de confiança.
  • Imitació de comportaments. Els adults han de ser per als nens i nenes uns models de conducta adequats. Això implica mostrar coherència entre allò que es diu i allò que es fa, i practicar l’autoregulació emocional i el respecte mutu en les seves interaccions.
  • Fomentar l’autonomia dins dels límits. Permetre que els infants prenguin decisions dins un marc de límits adequat els ajuda a desenvolupar un sentit d’autonomia i de responsabilitat. Oferir opcions limitades en situacions quotidianes els hi dona l’oportunitat de practicar la presa de decisions de manera segura.
  • Acompanyament i suport. Treballar els límits no es tracta només d’establir regles, sinó també de fer-ne un acompanyament durant el procés. Oferir suport emocional, explicar les raons darrere dels límits i celebrar-ne l’esforç per respectar-los enforteix el seu sentit d’autoestima i seguretat.

 

Podem concloure que establir límits clars i consistents és essencial per a una evolució favorable dels infants.

En proporcionar orientació, respecte i suport, els poden ajudar a entendre el món que els envolta, aprendre a autoregular-se i construir relacions positives amb els altres.

Treballar els límits de manera efectiva a la primera infància estableix les bases per a un desenvolupament emocional i social saludable al llarg de la vida.

 

Rosa Garcia Roura. Educadora infantil i membre de l’equip de Comunicació i Innovació Pedagògica de Cavall de Cartró.

Previous Post Estiu i infants de 0 a 3 anys: una etapa clau per estimular el desenvolupament
Next Post La familiarització a les escoles bressol: una guia per a pares i mares

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

900 060 133

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • Contes per la coeducació des de la primera infància a les escoles bressol
    Contes per a la coeducació: igualtat i

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de privacitat | Política de Cookies
Integritat i Conducta | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus