• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 937 793 305 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
    • Esp
Teràpia acompanyament amb gossos EBM Gall Mullat de Piera 5
July 20, 2018

Intervenció assistida amb gossos (IAG) a l’escola bressol

  • cgarcia
  • 3588 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Projectes

La intervenció assistida amb gossos (IAG) és una activitat que utilitza la introducció d’un gos com a acompanyament i suport.

Té un efecte positiu sobre les persones: la interacció amb l’animal aconsegueix disminuir l’ansietat, modificar la seva conducta, crear un sentiment de responsabilitat, augmentar el sentiment de vàlua personal i l’autoestima, millorar la comunicació, l’empatia i l’assertivitat i motiva a participar en els exercicis que es proposen. D’aquesta manera també s’aconsegueix millorar les capacitats cognitives, intel·lectuals i psicomotrius dels participants.

La IAG es duu a terme a països arreu del món i se n’ha comprovat l’eficàcia mitjançant diversos estudis publicats a diversos mitjans de comunicació i revistes del sector. Actualment s’està estenent al nostre país amb resultats àmpliament comprovats.

A l’escola Bressol el Gall Mullat, de l’Ajuntament de Piera, ens visita en Kiru, un gos específicament entrenat per al treball en sessions terapèutiques.

Les teràpies amb gossos ajuden a millorar l’empatia, l’assertivitat, l’autoestima, la responsabilitat…

COM SÓN LES SESSIONS AMB GOSSOS A L’ESCOLA BRESSOL?

Les sessions es divideixen en tres parts:

1. Salutació

Comencem amb la salutació a on ens presenten al gos, com es diu, com és, les seves parts i pregunten als infants si tenen gos a casa. La salutació es realitza primer en grup i varia segons el nivell, però segueix sempre la mateixa rutina.

Després la salutació es fa de forma individual. Donem una llaminadura a cada infant que l’ofereix al gos, moment que el saluda i també el pot acaronar.

Amb el temps dedicat a la salutació, aconseguim que els infants es sentin còmodes dins l’espai i el grup i millori el vincle afectiu amb el gos.

Teràpia acompanyament amb gossos EBM Gall Mullat de Piera 4
Teràpia acompanyament amb gossos EBM Gall Mullat de Piera

 

2. Cos de la teràpia

El temps central el destinem a fer diferents exercicis i activitats, segons els objectius. Pel correcte funcionament de la teràpia hi ha sessions que es realitzen a l’interior, en una sala, i n’hi ha d’altres que es realitzen a l’exterior, si la climatologia i les normes del centre ho permeten i segons les necessitats requerides.

Les sessions les realitzem amb un grup reduït (uns 9 infants). El temps es divideix equitativament entre els infants per a realitzar els exercicis. Afavorim el respecte pel torn i l’observació i també afavorim el manteniment de l’atenció sostinguda durant el temps d’intervenció dels companys.

L’ordre és important, sent preferible que comencin aquells a qui els agrada el gos i deixant per després aquells que puguin sentir una mica de por o respecte. D’aquesta manera, els oferim el temps necessari per a que s’acostumin a l’animal i prenguin confiança veient que els seus companys no senten por, ans al contrari, tenen reaccions positives.

Teràpia acompanyament amb gossos EBM Gall Mullat de Piera 3
Teràpia acompanyament amb gossos EBM Gall Mullat de Piera

 

3. Acomiadament

Els últims minuts els dediquem a raspallar el gos, fet que disminueix la tensió arterial i tranquil·litza. Després, procedim a acomiadar el gos, amb una dinàmica semblant a la de la salutació, establint una rutina que anticipi el final de la sessió.

Acabem anunciant la nostra marxa i el gos marca el final amb alguna acció definida (un lladruc, posar-se sobre les dues potes de darrera, aixecar la pota…).

Una sessió de teràpia amb gossos consta de 3 parts, fent que els infants s’acostumin a l’animal i se sentin còmodes.

 

Raquel Morote Manán

Directora Escola Bressol El Gall Mullat, de Piera

Juliol de 2018

Cavall de Cartróescola bressol municipalescoles bressolgossosinfantsnenesnensvivències
Previous Post Espai Ciència a l’escola bressol Virolet, de Badalona
Next Post L’adaptació a l’escola bressol

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

937 793 305

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • Ús de pantalles durant la primera infància 0 a 3 anys
    L’ús de les pantalles durant la prime

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de protecció de dades | Política de Cookies
Integritat i Conducta | Info clients | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social | Info clients

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus