• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 937 793 305 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
    • Esp
Escoles bressol Residu Zero amb Rezero
March 20, 2019

Escoles Bressol Residu Zero, formació a càrrec de Rezero

  • cgarcia
  • 2369 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Projectes

Jornada de formació de Rezero sobre la societat Residu Zero i com aplicar mesures concretes a les escoles bressol.

El divendres 15 de març es va organitzar, a càrrec de Rezero, la formació “Escola bressol Residu Zero” per a caps de servei i directores de les escoles Cavall de Cartró.

Rezero es una fundació sense ànim de lucre que posa la vista, l’impuls i l’acció, a fer realitat una societat conscient del que obté de la natura, i que respecta l’entorn i les persones. En aquest sentit, el divendres ens van mostrar què significa, des de tots els sectors, intentar produir i consumir el mínim possible de residus.

Podria semblar complicat, però, com deia la Rosa García, Directora General de Rezero, si es deixa de només culpabilitzar a les persones consumidores, i comencem a plantejar una societat on la indústria, les empreses i les administracions optin per opcions d’economia circular i verda, es normalitzarà viure sense tantes coses innecessàries i optar per un consum conscient i respectuós amb el medi ambient.

Un consum respectuós amb el medi ambient suposa implicar no només als consumidors, sinó a totes les entitats, empreses i administracions.

UNA APOSTA PEL RESIDU ZERO A L’ESCOLA BRESSOL

Cavall de Cartró ha fet una aposta enguany per encaminar les escoles bressol cap al residu zero. Les directores i caps de servei, amb la dinàmica proposada durant la jornada, han demostrat un ampli coneixement sobre les possibilitats de les escoles bressol per reduir la quantitat i la toxicitat dels residus.

S’ha parlat, per exemple, d’introduir els bolquers reutilitzables, les tovalloles i tovallons de roba; fomentar el compostatge a les aules; aconseguir un proveïdor que disposi de material fungible, a granel o en gran format, o introduir la vaixella amb material biocompostable per a festes i actes.

La jornada d’avui significa l’inici d’un procés cap al Residu Zero de la mà de Rezero, que començarà amb una diagnosi de la generació de residus en les escoles bressol, i continuarà amb l’acompanyament per desenvolupar mesures concretes cap a un canvi de paradigma que ens situarà en l’avantguarda de la innovació mediambiental.

A les escoles bressol generem, a nivell general, els següents residus: bolquers, matèria orgànica, resta, cel·lulosa i envasos, sent els bolquers d’un sol ús el primer de la llista en quantitat i volum.

Algunes dades sobre els bolquers d’un sol ús:

    • S’estima que a Catalunya l’any 2016 es van generar 62.273 tones de residus de bolquers (al voltant d’un 2% del total de residus generats).
    • Actualment la seva destinació són les instal·lacions de tractament finalista (abocador o incineradora) perquè no es poden reciclar.
    • La seva gestió té uns costos estimats d’uns 12,5 milions d’euros assumits per les administracions catalanes.
    • Els bolquers d’un sol ús tenen una alternativa reutilitzable que, a part de reduir la generació de residus, comporten estalvis econòmics per l’usuari i l’administració pública.

Els bolquers d’un sol ús no són reciclables i acaben el seu cicle a les instal·lacions de tractament finalista, comportant altes despeses. Plantegem-nos fer servir alternatives reutilitzables.

Ja hi ha molta gent que utilitza els bolquers de roba:

 

Cavall de Cartróescoles bressolescoles bressol municipalsllar d'infantsresidusResponsabilitat Social
Previous Post Concurs de creació escolar Cavall de Cartró Cuina i Lleure 2019
Next Post I Jornada de Cavall de Cartró: Introducció a la visió pikleriana

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

937 793 305

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • Ús de pantalles durant la primera infància 0 a 3 anys
    L’ús de les pantalles durant la prime

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de protecció de dades | Política de Cookies
Integritat i Conducta | Info clients | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social | Info clients

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus