• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 900 060 133 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Igualtat
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
    • Esp
Acollida a l'escola bressol els primers dies
September 14, 2023

L’acolliment a l’escola bressol: motius per fer-lo progressiu i flexible

  • cgarcia
  • 1528 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Infància

El procés d’acolliment a l’escola bressol el viu cada infant d’una forma diferent. Recomanem que la incorporació sigui progressiva i flexible, respectant el ritme i les necessitats de cadascú.

Quan parlem d’acolliment, ens referim a acollir als infants i a les seves famílies a la l’escola bressol d’una manera respectuosa i acurada per tal que la visquin i sentin com seva. L’objectiu és clar: que els nens i les nenes se sentin bé, estimats i respectats, per així contribuir a fer que puguin gaudir de les noves experiències que aquesta els hi ofereix.

L’entrada a la llar d’infants esdevé un període de canvis i de noves situacions pels més petits, alguns dels quals viuran per primera vegada la separació física i afectiva de les seves famílies.

Aquest fet pot anar acompanyat de plors i inseguretats i, per això, les educadores i els educadors els han d’acompanyar en aquest moment de la manera més afectuosa i natural possible, tot establint un vincle de confiança i cooperació amb les famílies.

Com que cada infant viu el seu procés d’acolliment de manera diferent, a les escoles bressol de Cavall de Cartró la incorporació es fa de forma progressiva i flexible, respectant el ritme i les necessitats de cadascú.

D’aquesta manera, es permet una atenció més individualitzada, s’obté un coneixement profund de cada infant i es gaudeix d’un ambient més relaxat. Entenent aquest context, és important començar amb grups reduïts i poques hores d’assistència, arribant progressivament a l’horari establert. Així, els nens i nenes poden sentir-se més segurs, coneguts i protegits.

 

EL PAPER DE LES FAMÍLIES DURANT ELS PRIMERS DIES DE L’ESCOLA BRESSOL

En aquest procés, les famílies juguen un paper molt rellevant. Elles són les encarregades de començar a establir els primers contactes de relació, afecte i seguretat en els més petits que, amb el temps i de manera gradual, el col·lectiu de professionals de l’educació acaba construint i reforçant.

Per això, i si és possible, es demana a les famílies que també passin un període de temps a l’escola juntament amb l’infant.

Cada nen i nena té el seu propi progrés i les seves pròpies emocions, les quals s’han de respectar i saber acompanyar de forma individualitzada i afectuosa.

Per a les famílies, aquestes són algunes de les estratègies que poden ajudar a fer que l’acolliment sigui favorable:

 

  • Acompanyar l’infant en els primers dies d’estada a l’escola, romanent amb ell fins que se senti protegit i tranquil.
  • Acomiadar-se sempre, explicant-li que es tornarà aviat i transmetent-li confiança i afecte. Mai s’ha de desaparèixer mentre l’infant està distret. Si aquest fet succeeix, li crearà una sensació d’inseguretat.
  • Anticipar-li el que passarà cada dia, utilitzant un llenguatge senzill i positiu.
  • Respectar l’horari d’adaptació, sense forçar-lo i no quedar-se més temps del que necessita o està preparat.
  • Acceptar i validar les seves emocions, sense minimitzar-les o negar-les. Ajudar-lo a expressar-les i a gestionar-les de forma adequada.
  • Motivar i animar a l’infant, reconeixent-ne els èxits i els avenços. Celebrar els petits èxits i reforçar la seva autoestima.

 

A l’escola bressol, aquest procés no pot estar subjecte a un temps determinat i s’ha de valorar d’una manera qualitativa i no quantitativa, de manera constant i gradual, construint una bona relació emocional entre els infants, les i els mestres i educadors i les famílies.

Donar resposta als processos de l’infant on es posen en joc factors emocionals importants ajudarà a fer que aquests se sentin dia rere dia més segurs i confiats.

 

Acollida a les escoles bressol els primers dies de curs

 

(Article de Rosa Maria Roura, educadora infantil i membre de l’equip de Comunicació i Innovació pedagògica de Cavall de Cartró)

 

adaptació a escola bressolescoles bressol municipalsfamiliaritzaciófamíliesprimers dies
Previous Post Com són els primers dies a l’escola bressol
Next Post El valor de l’escola bressol quan parlem de la petita infància

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

900 060 133

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • Contes per la coeducació des de la primera infància a les escoles bressol
    Contes per a la coeducació: igualtat i

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de privacitat | Política de Cookies
Integritat i Conducta | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus