• Cavall de Cartró Serveis Educatius
  • 900 060 133 | Email | Enviar CV
Cavall de Cartró - Serveis Educatius
  • Qui Som
    • Visió, missió i valors
    • Compromís social
    • Igualtat
    • Qualitat i medi ambient
    • Prevenció de la Covid-19 a les escoles bressol
  • Escoles bressol
    • Mapa de centres
    • Com treballem
    • Protagonistes
      • L’infant
      • Família-Escola
      • L’Equip educatiu
    • La nostra cuina
    • Projectes
  • Cuina i lleure
    • Mapa de centres
    • Menjador escolar en anglès
    • Lleure
    • La nostra cuina
      • Educació en valors
      • Seguretat alimentària
      • Nutrició i Dietètica
  • Altres Serveis
    • Suport durant l’alimentació i el descans
    • Suport a les NEE
    • Espais globals
    • Transport escolar
  • Enviar CV
  • Contacte
  • Espai Obert
  • Cat
May 28, 2017

La taula de llum: experimentar a les escoles bressol

  • cgarcia
  • 26293 Views
  • 0 Likes
  • No Comments
  • Notícies, Projectes

Sabeu què és una taula de llum i com fer-ne ús a les escoles bressol? A la llar d’Infants Pública La Baldufa, de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat, donem un tractament pedagògic a la llum.

És a dir, donem l’oportunitat als infants de mirar, trobar, experimentar… en definitiva de jugar amb totes les possibilitats lúdiques que ens ofereix la llum: reflexos, descomposicions de colors, transparències, combinacions de llum i ombra…

Taula de llum LLIP La Baldufa Olesa de Montserrat

 
 

Què és la taula de llum?

És un objecte molt útil per fer aprenentatges, gaudir d’una manera diferent, d’experimentar amb la llum, experimentar amb objectes opacs, translúcids i transparents, jugar, fer ombres, pintar amb pintures, treballar amb sorra, fer-hi dibuixos, etc.

Sovint, les taules de llum s’associen com un excel·lent recurs per a la ciència, l’exploració i el descobriment (que sens dubte ho són), però, les taules de llum són molt més que això.

És un recurs fantàstic per afavorir la creativitat i la descoberta.

 

Què representa la llum per als infants?

Durant els primers anys de vida, tots els coneixements del medi s’adquireix per mitjà dels sentits. Per tant, és molt important treballar les capacitats sensorials per desenvolupar les percepcions.

L’infant aprèn a través dels sentits, s’obre pas al món jugant i experimentant, provant i comprovant. Des del joc amb les ombres fins a l’experimentació amb els materials més sofisticats, els infants investiguen les propietats de la llum i del color, es fan hipòtesis i comproven els resultats.

La taula de llum ofereix una oportunitat de jugar a través de la llum i el color, convertint l’activitat científica en un centre d’experimentació i expressió artística.

 

Objectius

  • Observar i viure els canvis de la llum a partir de la pròpia actuació.
  • Observar la llum, les ombres i els colors.
  • Desenvolupar la percepció de les formes, els colors, les ombres, la intersecció dels tons cromàtics i el canvi que generen.
  • Investigar i experimentar amb la llum.
  • Jugar amb el material proposat i gaudir de l’activitat.

 

Recursos i materials que utilitzem

Per aprofitar al màxim la taula de llum i fer d’aquest recurs un moment enriquidor per l’infant i, a l’hora, màgic, utilitzem tot tipus de material i recursos naturals:

Dins una maleta gran hi tenim material com:

Maleta de materials per taula de llum a escola bressol

  • Plàstics translúcids
  • Ampolles amb aigua de colors
  • “Boles reflectants” de diferents mides
  • Llum i bola tipus discoteca
  • Tubs de gel
  • Tubs espiral amb líquid
  • Boles de llum i colors
  • Calidoscopis
  • “Ulls de drac”
  • Peces de fusta de colors transparents

 

I per altra banda, també aprofitem recursos naturals com ara:

  • Sorra de platja
  • Fulles
  • Pedres
  • Branques

 

Metodologia

Aquesta activitat la realitzarem cada 15 dies amb un grup de màxim 6 infants. Ho fem a un espai que es pugui enfosquir per tal d’aprofitar al cent per cent la taula de llum.

Els infants, al arribar a l’espai on hi ha la taula de llum, es troben la maleta amb tot el material i d’altres recursos inespecífics (fulles seques, rodanxes de fruita seques, etc). A partir d’aquest moment poden anar agafant el material amb el que vulguin experimentar i investigar i deixar-se portar per la màgia de la taula de llum.

L’activitat és totalment vivencial en la que cada infant juga en funció dels seus interessos i així es duu a terme un aprenentatge significatiu.

El paper de la mestra és en tot moment d’observadora i motivadora, amb una actitud flexible.

L’activitat no té una durada determinada, es donarà per acabada en funció de la motivació del grup de nens i nenes.

 

TERESA GODAY

Directora LLIP BALDUFA

Cavall de Cartróescoles bressolexperimentacióLLIP La Baldufametodologia educativametodologia vivencialnenesnensOlesa de Montserrattaula de llum
Previous Post Propietats de les fruites (II). “Aquest any et portem a l’hort!”
Next Post Land Art al jardí de l’escola bressol municipal Gall Mullat

Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)

900 060 133

Cavall de Cartró

Cavall de Cartró som una empresa de serveis educatius, de més de 15 anys d’experiència en el sector, creada amb la finalitat d’acompanyar als infants, els adolescents i les seves famílies en el seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

Sóm experts en la gestió de llars d’infants municipals, cuines escolars i lleure educatiu.

El nostre bloc

  • El moment dels àpats a l’escola bressol una oportunitat educativa i afectiva a la petita infància
    El moment dels àpats a l’escola bress

Serveis Educatius Cavall de Cartró : sector educatiu, cuina i lleure.
Gestió d'escoles bressol municipals, cuina escolar i lleure educatiu.
Avís legal | Política de privacitat | Política de Cookies
Integritat i Conducta | PRL | Declaració d'Igualtat i Resp. Social

© Tots els drets reservats.
Dissenyat per LMC i Patitus