La llar d’infants L’Esquirol de la Pobla de Mafumet és de titularitat municipal. Té l’autorització del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i està gestionada per Cavall de Cartró des del desembre de 2021.
En ella s’imparteix el primer cicle d’educació infantil i acull infants de setze setmanes a tres anys.
La llar d’Infants l’Esquirol està en funcionament des de l’any 1993. Té una capacitat de 30 places i disposa de 2 aules de 2 a 3 anys, amb capacitat de 15 infants per aula.
L’equip de la llar d’Infants l’Esquirol està format per 1 directora, 1 mestra, 3 educadores, 3 monitores de menjador i 2 persones de neteja.
La llar d’Infants Nou Esquirol de la Pobla de Mafumet és de titularitat municipal, té l’autorització del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i està gestionada per Cavall de Cartró des de desembre de 2021.
En ella s’hi imparteix el primer cicle d’educació infantil i acull infants de setze setmanes a tres anys.
La llar d’infants Nou Esquirol està en funcionament des de l’any 2010, té una capacitat de 82 places i disposa de 6 aules:
L’equip de la llar d’infants Nou Esquirol està format per 1 directora, 1 mestra, 10 educadores, 1 educadora especialista d’àngles, 5 monitores de menjador i 3 persones de neteja.
Entrades
Matí de 9:00h a 9:15h
Tarda de 15:00h a 15:30H
Sortides:
Matí de12:20h a 12:30h
Tarda de 16:45h a 17:00h
Serveis:
Acollida matí: de 8:00h. a 9:00h. És un servei per aquelles famílies que necessiten diàriament o esporàdicament que els seus fills/es entrin a la llar abans de les 9:00h.
Menjador: de 12:30h. a 15:00h. És un servei que disposa la llar. El menjar és elaborat pel Càtering Ausolan de Reus i els menús són confeccionats per una dietista.
Acollida tarda: de 17:00h. a 18:00h. És un servei per aquelles famílies que necessiten diàriament o esporàdicament que els seus fills/es surtin de la llar després de les 17:00h.
AULA 2-3 ANYS (I2A)
L’aula dels grans de la llar està distribuïda per diferents espais d’aprenentatge tot adaptant-se al moment evolutiu dels infants i les seves necessitats i interessos.
Els diferents espais de l’aula són: l’espai de natura, de joc simbòlic, espai de minimons, de construcció, de moviment, espai de la calma amb ampolles sensorials i contes i espai d’art i creativitat.
L’aula facilita les relacions amb altres infants, amb els adults i amb els espais i materials proposats. D’aquesta manera els infants amplien experiències i relacions interpersonals que contribueixen en la seva autonomia i el seu desenvolupament cognitiu i motriu.
AULA 2-3 ANYS (I2B)
L’aula dels grans de la llar està distribuïda per diferents espais d’aprenentatge tot adaptant-se al moment evolutiu dels infants i les seves necessitats i interessos.
Els diferents espais de l’aula són: l’espai de natura, de joc simbòlic, espai de minimons, de construcció, de moviment, espai de la calma amb ampolles sensorials i contes i espai d’art i creativitat.
L’aula facilita les relacions amb altres infants, amb els adults i amb els espais i materials proposats. D’aquesta manera els infants amplien experiències i relacions interpersonals que contribueixen en la seva autonomia i el seu desenvolupament cognitiu i motriu.
SALA POLIVALENT
És una sala per realitzar diferents activitats com per exemple: espectacles de titelles i cançons, diferents provocacions, propostes i sessions de psicomotricitat. Aquestes sessions es basen en la pràctica psicomotriu de Bernat Aucouturier que promou el moviment lliure i l’expressió espontània de l’infant.
EL PATI
És un espai educatiu amb estímuls naturals on els infants poden interactuar amb els altres i amb l’entorn, potenciant la manipulació, l’exploració i la descoberta.
El pati és un espai que promou el moviment lliure i el desenvolupament motriu on trobem diferents propostes com: l’espai de construccions, l’espai d’equilibri amb troncs de diferents mides, l’espai d’experimentació amb sorra i diferents estris i elements naturals, un espai amb l’hort i plantes aromàtiques i l’espai de joc simbòlic amb la cuineta, etc.
AULA 4-12 MESOS
L’aula està organitzada per espais que respecten els ritmes i les característiques del moment evolutiu de cada infant i que desperten el seu interès.
A l’aula trobem: l’espai d’higiene, el dormitori, l’espai d’acollida on rebem cada matí als nadons, l’espai d’experimentació on els infants tenen al seu abast paneres dels tresors i altres materials sensorials que estimulen els sentits. A més, disposa d’un espai de moviment amb material Pikler i mòduls de psicomotricitat que afavoreixen el moviment lliure i autònom.
AULES 1-2 ANYS (I1A)
L’Aula d’1 a 2 anys està distribuïda en dos espais: l’espai destinat a la higiene i l’espai destinat a les propostes. En funció de les necessitats, interessos i rutines dels infants, es van adaptant els materials en el dia a dia.
A l’aula trobem diferents espais: de relaxació, de construccions, de joc heurístic, l’espai de moviment, d’experimentació amb elements naturals i de joc pre-simbòlic.
AULES 1-2 ANYS (I1B)
L’Aula d’1 a 2 anys està distribuïda en dos espais: l’espai destinat a la higiene i l’espai destinat a les propostes. En funció de les necessitats, interessos i rutines dels infants, es van adaptant els materials en el dia a dia.
A l’aula trobem diferents espais: de relaxació, de construccions, de joc heurístic, l’espai de moviment, d’experimentació amb elements naturals i de joc pre-simbòlic.
AULES 1-2 ANYS (I1C)
L’Aula d’1 a 2 anys està distribuïda en dos espais: l’espai destinat a la higiene i l’espai destinat a les propostes. En funció de les necessitats, interessos i rutines dels infants, es van adaptant els materials en el dia a dia.
A l’aula trobem diferents espais: de relaxació, de construccions, de joc heurístic, l’espai de moviment, d’experimentació amb elements naturals i de joc pre-simbòlic.
AULA I2C
L’aula dels grans de la llar està distribuïda per diferents espais d’aprenentatge tot adaptant-se al moment evolutiu dels infants i les seves necessitats i interessos.
Els diferents espais de l’aula són: l’espai de natura, de joc simbòlic, espai de minimons, de construcció, de moviment, espai de la calma amb ampolles sensorials i contes i espai d’art i creativitat.
L’aula facilita les relacions amb altres infants, amb els adults i amb els espais i materials proposats. D’aquesta manera els infants amplien experiències i relacions interpersonals que contribueixen en la seva autonomia i el seu desenvolupament cognitiu i motriu.
SALA POLIVALENT
És una sala per realitzar diferents activitats com per exemple: espectacles de titelles i cançons, diferents provocacions, propostes i sessions de psicomotricitat. Aquestes sessions es basen en la pràctica psicomotriu de Bernat Aucouturier que promou el moviment lliure i l’expressió espontània de l’infant.
EL PATI
És un espai educatiu on els infants poden interactuar amb els altres i amb l’entorn, potenciant la descoberta.
El pati és un espai que promou el moviment lliure i el desenvolupament motriu on trobem diferents propostes com l’espai de construccions, de joc simbòlic, l’espai de relaxació i balanceig, l’espai d’equilibri amb troncs de diferents mides, panells manipulatius i un espai amb l’hort i plantes aromàtiques.
Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)
937 793 305