Famílies, benvingudes a l’EBM VIROLET, de Badalona
Virolet és una escola oberta, les famílies dels nens i nenes tenen la possibilitat de participar de manera activa de totes les propostes que fem.
Virolet és una escola oberta, les famílies dels nens i nenes tenen la possibilitat de participar de manera activa de totes les propostes que fem.
Com a centre educatiu especialitzat en la petita infància (0-3), l’escola té com a eix principal vetllar per l’infant i garantir el desenvolupament de les seves capacitats, exercint una funció educativa i social com a complement de la tasca familiar. Es pretén crear un ambient educatiu en el qual l’infant trobi seguretat, estabilitat i la confiança necessària per viure i desenvolupar-se de manera integral i harmònica
El paper de l’educadora és el punt de referència, tant de les famílies com dels infants. Una de les seves tasques més importants és facilitar i acompanyar a l’infant en l’adquisició dels seus aprenentatges durant tota la seva etapa evolutiva , respectant el ritme individual de cadascú. És imprescindible que l’educadora estableixi un vincle afectiu privilegiat amb cada infant mostrant empatia en cada moment, font d’estabilitat emocional.
L’eix central de l’ambient educatiu a l’escola parteix de la quotidianitat, amb la finalitat d’aconseguir el seu camí cap a l’autonomia i iniciativa personal a partir dels hàbits d’higiene, alimentació i descans. Aquesta s’alterna amb estones de jocs i experimentació que diàriament es reprodueixen de manera seqüencial, hàbits i rutines. La repetició de les mateixes els permet preveure i anticipar les accions i moments del dia a dia . A nivell metodològic, l’organització i la distribució dels espais es presenta en forma de contextos educatius que donen resposta a les necessitats i interessos dels infants en funció de la seva etapa evolutiva. Aquests es van modificant al llarg del curs i ofereixen la possibilitat que els infants puguin crear, manipular, experimentar, jugar, així com la llibertat de decidir.
És important reforçar l’autoimatge positiva de cada infant perquè durant aquesta etapa van construint la seva identitat i personalitat.
Com a escola laica, catalana i progressista celebrem les festes tradicionals i populars.
L’escola parteix de la visió d’un infant únic, capaç i competent que és protagonista del seu aprenentatge, el qual construeix a partir de la interacció amb el seu entorn més immediat ( ell mateix, infants, adults, materials i espais).
El motor de l’aprenentatge dels infants és la curiositat, per aquest motiu es dóna molta importància a l’observació i d’aquesta manera s’arriba a percebre els seus interessos.
Des de l’escola, tant el servei d’acollida com de menjador, son considerats també moments educatius en el dia a dia dels infants.
Pel que fa a l’acollida, el personal que s’encarrega d’aquest moment del dia sempre serà el mateix, per tal de garantir una estabilitat amb els infants i les famílies que facin ús d’aquest servei.
Respecte l’alimentació i el descans, són dos moments del dia molt importants, tant pel seu benestar físic i psíquic com pel grau d’autonomia personal que se’ls pot concedir en aquests moments. Són moments quotidians del dia on l’adult pot establir un vincle afectiu d’una manera més propera i individualitzada.
HORARI SERVEIS:
CUINA PRÒPIA
HORARI DE L’ESCOLA
08:45h A 12:00h ESCOLARITAT DE MATI
15:00h A 17:00h ESCOLARITAT DE TARDA
CALENDARI: L’escola està oberta 11 mesos a l’any. Al setembre es tenen previstos 10 dies d’adaptació.
Durant el mes de juliol es fa jornada intensiva.
Estança dels núvols
4 mesos a 1 any
Donem molta importància al fet que entre els infants i les educadores es pugui establir un vincle afectiu que els hi proporcioni la seguretat que necessiten al llarg d’aquests anys.
Des de l’escola hi posem especial atenció per donar resposta a les seves necessitats segons el moment evolutiu en que es trobin.
Estança dels Sols
1-2 anys
A partir del primer any, la relació de l’infant amb l’entorn s’enriqueix, comença a prendre consciencia del seu propi cos, a conèixer-lo i per tant, a controlar-lo. Reconeix també la presencia dels altres. L’interès per l’entorn el desperta curiositat i ganes d’observar, experimentar i descobrir.
Estança dels Estels
1-2 anys
A partir del primer any els infants tenen la necessitat d’explorar objectes i intentar comprendre les múltiples possibilitats que ofereixen els materials, agrupar, classificar, organitzar. A l’escola els espais acompanyen aquest joc oferint tant els materials com el temps suficient per fer aquestes descobertes.
Estança de les Llunes
1-2 anys
A les estances hi ha propostes per cobrir totes les necessitats dels infants, ja que utilitzen les seves possibilitats motores, sensorials, emocionals, cognitives i comunicatives per conèixer el seu entorn. L’activitat dels infants influeix en el seu desenvolupament, per això la tasca de l’escola és oferir propostes que cobreixin els seus interessos i curiositats perquè això influirà directament en el domini del seu propi cos i en el de l’entorn.
Estança dels Astres
2-3 anys
El control del seu propi cos afavoreix el seu moviment, donant l’oportunitat de descobrir l’entorn amb més seguretat. Els nous aprenentatges donen pas a una visió més elaborada de l’entorn, desenvolupant altres capacitats com la concentració i la destresa. Les rutines del dia a dia afavoreixen que cada vegada puguin ser més autònoms.
Estança dels Planetes
2-3 anys
La creació dels espais és el fruit de l’observació del grup que habita l’espai, de reflexió de l’equip de mestres i de diàleg amb les necessitats. Per això els espais que oferim a les estances permeten als infants, construir, simbolitzar, expressar-se, relaxar-se, investigar, trobar-se. Uns requisits que estan pensats per poder cobrir totes les seves necessitats.
Estança dels Cometes
2-3 anys
L’escola parteix del convenciment de la importància del joc en el desenvolupament i l’aprenentatge dels infants, per tal motiu, Virolet planifica el joc com una activitat prioritària, donant-li el temps i l’espai necessari perquè formi part de la vida quotidiana al centre. El Joc és la base de tots els aprenentatges.
VESTÍBUL
Virolet vol oferir un espai de qualitat, per tal motiu, des del primer moment ja hi ha una declaració d’intencions sobre com es viu la vida a l’escola. Un espai obert a les famílies, on poden estar, gaudir i compartir amb els seus fills i filles un temps de qualitat. Uns espais pensats per als infants i els adults que els acompanyen.
SALA
A l’escola les activitats de vida quotidiana formen l’eix central de l’ambient educatiu i comparteixen el seu valor pedagògic amb el joc i l’experimentació, promovent conjuntament el desenvolupament de les capacitats dels infants, per això, els espais de l’escola són espais pensats i reflexionats per tal de transmetre la imatge d’infant capaç.
JARDÍ
El jardí és un espai d’aprenentatge que cobreix moltíssimes necessitats, i com a tal, les propostes es pensen, es presenten i s’organitzen de la mateixa manera que els espais interiors. Les possibilitats d’experiències que hi ha al jardí són insubstituïbles, per tal motiu, intentem passar el màxim de temps possible al jardí respectant en tot moment els interessos dels infants.
Josep Ferrater i Mora, 2-4
08019 Barcelona (Spain)
937 793 305