MATERIALS
Els infants aprenen a dominar els seu entorn a partir de l’exploració d’objectes, primerament manipulant-los, després utilitzant-los d’acord amb la seva funció preestablerta i, finalment, fent-ne un ús lliure i creatiu.
Una àmplia perspectiva dels materials i la seva presentació, ajuden i comprometen la qualitat i la globalitat de l’educació infantil.
Vigilem amb la qualitat dels materials preferiblement naturals i/o de reciclatge, com també amb la seva presentació; procurem que siguin segurs però també quotidians i sobretot estètics: les coses boniques són més atractives.
Entenem que les persones també són part d’aquests materials que oferim, ja que el propi cos de les mestres i dels infants formen part dels materials indispensables, per la interacció que estableix l’Infant amb l’entorn, el ràpid creixement , habilitats psicomotrius; els jocs corporals aporten seguretat, coneixement, descoberta del propi cos i de l’altre, i enforteixen les relacions afectives (abraçades, massatge, jocs de falda, una mirada…)
L’organització i selecció dels materials i recursos és fruit de l’observació prèvia de les accions i necessitats dels infants. L’escola proporciona varietat d’opcions i situacions que provoquen múltiples experiències.