El Carnestoltes a l’escola
La festivitat del carnestoltes l’hem viscut des de l’escola com una festivitat on s’ha pogut experimentar la lliure expressió de cada infant.
Segons Jean Piaget durant els primers dos anys de vida aproximadament, els infants viuen un procés evolutiu de descentralització dels objectes i posteriorment, comencen a construir la seva pròpia personalitat mitjançant la funció simbòlica.
Això, ens indica que els infants més petits no entenen la funció d’aquesta festa ni el fet de la transformació i el canvi d’imatge de les persones, fet que els provoca malestar i molta incomoditat que no és res més que por a allò que desconeixen.
Per aquesta raó des de l’escola hem volgut fer la festivitat de carnestoltes escoltant als infants i respectant la seva pròpia autonomia i personalitat. A les aules, han pogut trobar un racó amb una gran quantitat de materials com ara: mocadors, teles, entre altres. Amb aquests elements han tingut l’oportunitat de “jugar a disfressar-se”. A més, s’han fet altres activitats pedagògiques com pintura per tal de potenciar aspectes com l’expressivitat o danses per potenciar el moviment.
Gràcies a tota la comunitat educativa, ha estat més fàcil dotar de sentit la celebració i afavorir que aquesta, esdevingui una eina de cohesió social, sense caure en el fer per fer o perquè toca.
A Ebm La Casa de Les Flors hem volgut fer participar a les famílies aportant una màscara, on l’adult i l’infant participaven plegats.
Gràcies a tots i totes per la vostra implicació i participació en la decoració del vestíbul.