Adaptació EBM La Casa de les Flors
L’adaptació a l’escola bressol
“Neix un nou curs i aquesta llavor està preparada per germinar i desenvolupar tot el seu potencial. Aprofitem cada tendra mirada, tots els seus somriures amagats, treballem amb alegria i força i tot aquest esforç ens regalarà el millor per créixer”
L’entrada a l’escola en aquestes edats suposa un gran canvi per l’infant, en alguns casos pot ser el primer gran canvi de la seva vida. L’infant comença una etapa que el pot fer sentir emocions que fins al moment, potser mai havia sentit. Això va vinculat amb el fet que es produeix en una edat en la qual no saben com gestionar-ho i són els adults del seu voltant els qui poden acompanyar-ho per viure aquesta experiència de manera enriquidora i segura.
D’altra banda, per la família també és un canvi i segurament la primera gran separació amb els seus infants. Emocionalment pot suposar un gran repte, ja que també hauran d’afrontar els seus propis sentiments i poden aparèixer inseguretats i emocions a vegades contradictòries i ambivalents: com per exemple sentir-se culpables inconscientment pel fet de portar al seu infant a l’escola; tenir por de perdre l’afecte del seu fill o filla, entre altres.
Infants i famílies necessiten temps per conèixer, vincular-se i confiar en altres persones. És per aquesta raó que des de l’escola obrim les portes per construir conjuntament una relació recíproca, propera i de confiança per establir una base ferma que afavorirà que, com a família, us trobeu a l’escola com a casa.
A L’Escola Bressol, oferim als infants un espai nou ple d’estímuls agradables i engrescadors. Ens fonamentem en els principis bàsics de l’experimentació i la manipulació de diferents materials i elements. Elements que permetran ampliar a l’infant el seu àmbit de coneixença i afectivitat. Tot això repercutirà en el seu desenvolupament maduratiu global positivament.
En conclusió, és imprescindible sensibilitzar la mirada cap a aquests processos vitals i organitzar-se en l’àmbit d’escola i d’aula. La responsabilitat d’una adaptació o incorporació reeixida no pot ni ha de recaure exclusivament en els infants més petits. Entre l’ideal i el real, un canvi sempre és possible.