La documentació a l’escola bressol
La documentació a l’escola bressol
A l’escola bressol La Casa de les Flors donem molta importància als processos d’observació i escolta. Aquests, ens ajuden a conèixer els infants i el seu context educatiu i són una estratègia en la construcció de la pròpia autoimatge de l’infant i dels adults.
A l’escola, els processos d’observació, d’interpretació i de documentació pedagògica serveixen de base per poder fer noves propostes de recerca als infants, en coherència amb els seus interessos.
L’observació i l’escolta a través de la documentació pedagògica ens permet transformar no només la imatge interna de la comunitat educativa sinó que també ens permet reconstruir aquesta imatge de manera compartida amb l’equip, la família, l’entorn i l’infant mateix.
A l’escola, hem creat uns panells pedagògics amb imatges i petits escrits en forma de QR dels àmbits pedagògics més importants de la nostra pedagogia com escola, que són:
- Joc simbòlic
- Joc heurístic
- Pati
- Hort
- Paneres
- Psicomotricitat
- Hàbits i rutines
La documentació d’aquests panells és un suport que ens permet com a equip educatiu la comunicació no verbal entre tota la comunitat educativa. Aquests panells mostren experiències que es fan visibles tant per als qui han estat presents com per als qui no ho han estat.