Com treballem
La nostra manera de treballar a les escoles és totalment experimental i vivencial, on l’infant és el protagonista del seu propi aprenentatge.

Treballem des del respecte cap a l’infant, la concepció d’un infant capaç i competent,  donant resposta a les seves necessitats individuals i potenciant les seves capacitats. Generant un entorn educatiu sostenible, que respecti el temps dels infants i potenciï la seva autonomia i grau de responsabilitat de les seves pròpies accions.

“Juguem, experimentem, investiguem, aprenem …”

L’Infant curiós

Partint de la curiositat innata de l’infant oferim espais segurs i adaptats al moment evolutiu de cada un d’ells i uns materials naturals, diversos, inespecífics, per tal que puguin explorar, observar, manipular, crear i experimentar de manera autònoma.

Respectant sempre l’evolució de cada infant i ajudant-lo a assolir un desenvolupament físic, psicològic, emocional i social, en harmonia amb la seva manera de ser, tenint en compte la diversitat i característiques de cadascú.

La importància de la vida quotidiana en els aprenentatges dels més petits

Aprofitem les diferents rutines del dia a dia com poden ser l’alimentació, els moments d’higiene i el canvi de bolquers per provocar noves situacions d’aprenentatge. Fomentem un ambient de llibertat, autonomia i afecte, en un medi ric per experimentar i crear.

La nostra manera de fer es concreta en la quotidianitat de l’aula i de l’escola, a través de propostes lliures i dirigides, adaptades al seu propi benestar, interessos, necessitats i inquietuds, ajustant el tipus de proposta educativa a les característiques de cada infant.

Respectem el ritme evolutiu de cada infant

Dins d’aquesta etapa evolutiva, l’infant no selecciona els seus aprenentatges sinó que tot allò que ell percep és educable, per aquesta raó, donem importància al moviment lliure dels infants per tal que puguin explorar, descobrir, desplaçar-se cap allà on els porti la seva curiositat i com a mitjà de coneixement del propi cos. Respectem el ritme individual de cada infant tenint en compte la diversitat i característiques de cadascú.

Proporcionem espais i diferents materials per experimentar

Organitzem els espais i materials amb l’objectiu de mantenir viu l’interès I la curiositat dels infants. Treballem en contacte amb la natura, oferint materials naturals, reciclats i reals

Aquesta metodologia que proposem reunirà uns trets característics:

  • Partim de cada infant com a individu únic, i de cada grup d’infants com una totalitat també única.
  • Utilitzem la descoberta permanent com un mitjà privilegiat per establir nous aprenentatges.
  • El joc, en aquestes edats, és la base de l’aprenentatge. Per tant, ajustem els programes a unes propostes de jocs coherents, estimulants i atractius, tenint en compte el moment evolutiu de l’infant i del grup.
  • Afavorirem una intensa activitat de l’infant, l’observació directa, la manipulació i l’experimentació que estimulen la veritable activitat cognoscitiva.
  • Potenciarem la funcionalitat dels coneixements ja adquirits, és a dir, que serveixin per a l’adquisició de nous continguts, o que es puguin aplicar en noves situacions quan les circumstàncies ho requereixin.
  • Utilitzem la comunicació i els diferents llenguatges com a mitjà d’expressió oral, artística, musical…
  • Establirem relacions càlides i afectuoses que aportin seguretat i confiança als infants. Entenem les emocions con a eina de creixement personal, aprenent a identificar-les interpretar-les i gestionar-les.

Ús de cookies

Fem ús de cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i conèixer les vostres preferències mitjançant l'anàlisi dels vostres hàbits de navegació. Si seguiu navegant, considerem que accepteu el seu ús. Podeu accedir a la política de cookies per obtenir més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies